Adana escort Alanya escort Anadolu yakası escort ankara escort Antalya escort Ataköy escort Avcılar escort Avrupa yakası escort Bahçelievler escort Bahçeşehir escort Bakırköy escort Başiktaş escort Beylikdüzü escort bodrum escort bayan Bodrum escort Bursa escort Denizli escort Diyarbakır escort Esenyurt escort Eskişehir escort Etiler escort Fatih escort Gazinatep escort Halkalı escort istanbul escort İzmir escort İzmit escort Kadıköy escort Kayseri escort Kocaeli escort Konya escort mecidiyeköy escort Kurtköy escort Kuşadası escort Malatya escort Maltepe escort Mecidiyeköy escort Mersin escort Nişantaşı escort Pendik escort Muratpaşa escort Şirinevler escort Şişli escort Taksim escort Ümraniye escort ataşehir escort kartal escort

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler ecoplay deneme bonusu veren siteler 2023 cardsthatgive.org virginiawinefestival.org/ deneme bonusu https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler

Konya Yolu Alt Geçit Projesi’nde Hafriyat çalışmaları başladı… Eylül sonunda bitecek!…

GÖLBAŞI (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 07.03.2020 - 15:28, Güncelleme: 07.03.2020 - 15:28
 

Konya Yolu Alt Geçit Projesi’nde Hafriyat çalışmaları başladı… Eylül sonunda bitecek!…

2015 yılında dönemin Gölbaşı Belediye Başkanı Fatih Duruay ve Karayolları Genel Müdürlüğü adına Karayolları 4. Bölge Müdürü Mustafa Karademir tarafından imza altına alınarak protokolle bağlanan “Konya Yolu’nun Alta Alınması Projesi" inşaat çalışmaları 2018 Nisan Ayı’nda başlamıştı.

2015 yılında dönemin Gölbaşı Belediye Başkanı Fatih Duruay ve Karayolları Genel Müdürlüğü adına Karayolları 4. Bölge Müdürü Mustafa Karademir tarafından imza altına alınarak protokolle bağlanan “Konya Yolu’nun Alta Alınması Projesi"  inşaat çalışmaları 2018 Nisan Ayı’nda başlamıştı. Gölbaşı Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından proje güzergâhında olan toplam 130 adet ağaç Bahçelievler Mahallesi'ndeki ağaçlandırma alanına nakledildi. Ağaçların deplasesinin ardından yan yollarda asfaltlama çalışmaları başladı. Asfaltlama çalışmalarının ardından, Konya Yolu yan yollara verildi. 1 YIL SÜRECEKTİ 2018 Mayıs Ayı itibariyle yaklaşık 1 yıl sürmesi hedeflenen projede; yan yollara ana yolu verip Ankara-Konya Yolu tamamen kapatıldı. Buradaki çalışmalar yaklaşık 6-7 ay süreyle ana gövdedeki (battı çıktı diye tabir edilen) kapalı tüp geçidin bulunduğu yerde diyafram duvarları oluşturup, 490 metrelik mesafeyi kapalı tüp geçit halinde, hızlı bir çalışma ile kış gelmeden bitirilecekti. Ama hiçbir şey planlandığı gibi gitmedi. Yaşanan ekonomik kriz ve ülkemizdeki olumsuzluklar projeyi sekteye uğrattı. MÜTEHAHİT ÖZ KAYNAK KULLANDI MAKİMSAN ve SNH adlı iki firmanın ortaklaşa aldığı ihale Devlet tasarruf tedbirleri uygulaması sonucu ödenek sıkıntısı yaşamaya başladı. Durma noktasına gelen projede MAKİMSAN ve SNH adlı firma ortaklıklarını bitirdi ve proje MAKİMSAN tarafından üstlendi. Ödenek alamamasına rağmen projeden elini çekmeyen firma sahibi Atilla Kürşat Dikçi, firmanın öz kaynaklarını kullanarak yavaşta olsa projeyi yürüttü. DEVREYE RAMAZAN ŞİMŞEK GİRDİ Yapılan seçim sonrası Gölbaşı Belediye Başkanlığı koltuğuna oturan Ramazan Şimşek kucağında bulduğu yarım proje ile ilgili ilk iş olarak firma yetkilileri ile toplantı yaparak projenin ne durumda olduğu bilgisini aldı. Meclis toplantı sonrası yapılan toplantıda meclis üyeleri ve başkan Şimşek’e bilgi veren firma yetkilileri; “Ankara-Konya Devlet Yolu Gölbaşı geçişi 3 şerit gidiş-geliş bölünmüş, toplam 10 şerit olacak. Altgeçittin 490 metresi kapalı tüp kesit, toplam uzunluğu 900 metre Diyafram duvar, 2 adet menfez ve 2 adet köprü genişletilmesi bulunan proje ile Gölbaşı’nı ikiye bölen Ankara-Konya karayolu trafiği aşağıya alınarak ilçe içerisindeki ulaşımın rahatlatılması, ilçe içerisindeki ticari faaliyetlerin arttırılması, Ankara- Konya yolunun kesintisiz hale getirilerek daha konforlu ve trafik güvenliğinin olduğu bir karayolu haline getirilmesi amaçlanıyor. İhalesini aldığımız işin yer teslimini 19 Mart 2018 de yapıldı. İşin bitim süresi 22 Nisan 2019'du. 400 gün süremiz vardı. Yan yollarda yer alan Doğalgaz, Su, Telekom, Elektrik hatlarının deplase çalışmaları bizi çok yordu. Kurumlarla bu sorunun aşılması sayın kaymakamımız ve dönemin başkanının yardımları ile oldu. Yine de 3 ay gibi bir gecikme yaşadık. Nihayetin de yan yolların üstyapısını tamamlanarak trafiğe açtık ve Diyafram duvar çalışmalarına başladık. İki makine, 7/24 çalışma ile Mart ayında bitirmeyi planladığımız iş, ödenek tıkanıklığından yavaşladı. Makina sayımızı bire vardiyamızı da teke düşürdük. 192 gün süre uzatıldı fakat ödenek yokluğundan yine aynı sistemle çalışıyoruz. Ekim 2019 tarihine bu çalışma sistemimizle ancak diyafram duvarlarını bitirebiliriz.” diyerek Başkan Şimşek’ten ödenek konusunda kendilerine yardımda bulunmasını istediler. Firma sahibi Atilla Kürşat Dikçi proje bedelinin 345.578.800,00 TL olduğunu şuana kadar hakediş olarak  bunun 47.367.062,75 TL sözleşme fiyatlarıyla alındığını, 2018 yılı sonu itibariyle de halen 2018 yılı ödenekleriyle devam ettiklerini 2019'a henüz geçemediklerini belirterek “Tek sıkıntımız para başka hiçbir sıkıntı yok ödenek alabilirsek, 2 makine 7/24 çalışma ile verilen sürede bu iş biter. Ödenek alamazsak bu çalışma ile ancak diyafram duvarları biter. Kazı çalışmalarına başlayamayız. Kazı çalışmalarında da döküm yeri sorunumuz var. Döküm yeri ve ödenek konusunda yardıma ihtiyacımız var.” dedi. ŞİMŞEK VE BİLGİHAN ÇALMADIK KAPI BIRAKMADI Firma yetkililerin istekleri ve eksikliklerini öğrenen Gölbaşı Belediye Başkanı Ramazan Şimşek, Gölbaşı Kaymakamı Tülay Baydar Bilgihan’la birlikte çalmadık devlet kapısı bırakmayarak projenin döküm yeri ve parasal sıkıntısını çözdüler. HAFRİYAT ÇALIŞMALARI BAŞLADI Maddi olarak bir nebzede olsa rahatlayan MAKİMSAN kazı ve hafriyat çalışmalarına başladı. Ziyaret ederek bilgi aldığımız yüklenici firma MAKİMSAN Şantiye Şefi İsa Bezirci yol çalışmalarının başladığını ifade ederek “Mevcut planlamayı yapıyoruz. Planlamamız Eylül sonu itibariyle Konya Yolu Alt Geçidi’ni bitirip trafiğe açmış olacağız. 3 ay kadar hafriyattan sonra betonarme işimiz olacak daha sonra yalıtım işleri, kaplama işleri, asfalt ve çizgi işleri yapılacak. 3 ay sonra tüneli göreceğiz ama trafiğe açmamız Eylül sonunu bulacak. Geçen sene diyafram duvarları tamamladık. Geçen sene işin % 67’si bitmişti. Kalan %33 kısmını bu sene bitireceğiz. Göl olduğu için yanlarda su geçişi var. 1 kilometre boyunca 1 metre genişliğinde duvar yaptık alta. En derin yerimizde 55 metreye kadar indiğimiz yerimiz oldu. Şu anda hafriyatı alıp üzerine beton atacağız. Üst betonu attıktan sonra içini boşaltıp tünel haline getireceğiz. Daha sonra yalıtım işleri var cephe kaplama işleri yol üst yapısı alt taraf temel ve asfalt üst tabakaları gelecek en son yol çizgisi yapıp korkulukları yaptıktan sonra yolu trafiğe açacağız. Karayolları ile yaptığımız planlama bu şekilde.” dedi.
2015 yılında dönemin Gölbaşı Belediye Başkanı Fatih Duruay ve Karayolları Genel Müdürlüğü adına Karayolları 4. Bölge Müdürü Mustafa Karademir tarafından imza altına alınarak protokolle bağlanan “Konya Yolu’nun Alta Alınması Projesi" inşaat çalışmaları 2018 Nisan Ayı’nda başlamıştı.

2015 yılında dönemin Gölbaşı Belediye Başkanı Fatih Duruay ve Karayolları Genel Müdürlüğü adına Karayolları 4. Bölge Müdürü Mustafa Karademir tarafından imza altına alınarak protokolle bağlanan “Konya Yolu’nun Alta Alınması Projesi"  inşaat çalışmaları 2018 Nisan Ayı’nda başlamıştı.

Gölbaşı Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından proje güzergâhında olan toplam 130 adet ağaç Bahçelievler Mahallesi'ndeki ağaçlandırma alanına nakledildi. Ağaçların deplasesinin ardından yan yollarda asfaltlama çalışmaları başladı. Asfaltlama çalışmalarının ardından, Konya Yolu yan yollara verildi.
1 YIL SÜRECEKTİ
2018 Mayıs Ayı itibariyle yaklaşık 1 yıl sürmesi hedeflenen projede; yan yollara ana yolu verip Ankara-Konya Yolu tamamen kapatıldı. Buradaki çalışmalar yaklaşık 6-7 ay süreyle ana gövdedeki (battı çıktı diye tabir edilen) kapalı tüp geçidin bulunduğu yerde diyafram duvarları oluşturup, 490 metrelik mesafeyi kapalı tüp geçit halinde, hızlı bir çalışma ile kış gelmeden bitirilecekti. Ama hiçbir şey planlandığı gibi gitmedi. Yaşanan ekonomik kriz ve ülkemizdeki olumsuzluklar projeyi sekteye uğrattı.

MÜTEHAHİT ÖZ KAYNAK KULLANDI

MAKİMSAN ve SNH adlı iki firmanın ortaklaşa aldığı ihale Devlet tasarruf tedbirleri uygulaması sonucu ödenek sıkıntısı yaşamaya başladı. Durma noktasına gelen projede MAKİMSAN ve SNH adlı firma ortaklıklarını bitirdi ve proje MAKİMSAN tarafından üstlendi. Ödenek alamamasına rağmen projeden elini çekmeyen firma sahibi Atilla Kürşat Dikçi, firmanın öz kaynaklarını kullanarak yavaşta olsa projeyi yürüttü.

DEVREYE RAMAZAN ŞİMŞEK GİRDİ

Yapılan seçim sonrası Gölbaşı Belediye Başkanlığı koltuğuna oturan Ramazan Şimşek kucağında bulduğu yarım proje ile ilgili ilk iş olarak firma yetkilileri ile toplantı yaparak projenin ne durumda olduğu bilgisini aldı. Meclis toplantı sonrası yapılan toplantıda meclis üyeleri ve başkan Şimşek’e bilgi veren firma yetkilileri; “Ankara-Konya Devlet Yolu Gölbaşı geçişi 3 şerit gidiş-geliş bölünmüş, toplam 10 şerit olacak. Altgeçittin 490 metresi kapalı tüp kesit, toplam uzunluğu 900 metre Diyafram duvar, 2 adet menfez ve 2 adet köprü genişletilmesi bulunan proje ile Gölbaşı’nı ikiye bölen Ankara-Konya karayolu trafiği aşağıya alınarak ilçe içerisindeki ulaşımın rahatlatılması, ilçe içerisindeki ticari faaliyetlerin arttırılması, Ankara- Konya yolunun kesintisiz hale getirilerek daha konforlu ve trafik güvenliğinin olduğu bir karayolu haline getirilmesi amaçlanıyor. İhalesini aldığımız işin yer teslimini 19 Mart 2018 de yapıldı. İşin bitim süresi 22 Nisan 2019'du. 400 gün süremiz vardı. Yan yollarda yer alan Doğalgaz, Su, Telekom, Elektrik hatlarının deplase çalışmaları bizi çok yordu. Kurumlarla bu sorunun aşılması sayın kaymakamımız ve dönemin başkanının yardımları ile oldu. Yine de 3 ay gibi bir gecikme yaşadık. Nihayetin de yan yolların üstyapısını tamamlanarak trafiğe açtık ve Diyafram duvar çalışmalarına başladık. İki makine, 7/24 çalışma ile Mart ayında bitirmeyi planladığımız iş, ödenek tıkanıklığından yavaşladı. Makina sayımızı bire vardiyamızı da teke düşürdük. 192 gün süre uzatıldı fakat ödenek yokluğundan yine aynı sistemle çalışıyoruz. Ekim 2019 tarihine bu çalışma sistemimizle ancak diyafram duvarlarını bitirebiliriz.” diyerek Başkan Şimşek’ten ödenek konusunda kendilerine yardımda bulunmasını istediler.

Firma sahibi Atilla Kürşat Dikçi proje bedelinin 345.578.800,00 TL olduğunu şuana kadar hakediş olarak  bunun 47.367.062,75 TL sözleşme fiyatlarıyla alındığını, 2018 yılı sonu itibariyle de halen 2018 yılı ödenekleriyle devam ettiklerini 2019'a henüz geçemediklerini belirterek “Tek sıkıntımız para başka hiçbir sıkıntı yok ödenek alabilirsek, 2 makine 7/24 çalışma ile verilen sürede bu iş biter. Ödenek alamazsak bu çalışma ile ancak diyafram duvarları biter. Kazı çalışmalarına başlayamayız. Kazı çalışmalarında da döküm yeri sorunumuz var. Döküm yeri ve ödenek konusunda yardıma ihtiyacımız var.” dedi.

ŞİMŞEK VE BİLGİHAN ÇALMADIK KAPI BIRAKMADI

Firma yetkililerin istekleri ve eksikliklerini öğrenen Gölbaşı Belediye Başkanı Ramazan Şimşek, Gölbaşı Kaymakamı Tülay Baydar Bilgihan’la birlikte çalmadık devlet kapısı bırakmayarak projenin döküm yeri ve parasal sıkıntısını çözdüler.

HAFRİYAT ÇALIŞMALARI BAŞLADI

Maddi olarak bir nebzede olsa rahatlayan MAKİMSAN kazı ve hafriyat çalışmalarına başladı.

Ziyaret ederek bilgi aldığımız yüklenici firma MAKİMSAN Şantiye Şefi İsa Bezirci yol çalışmalarının başladığını ifade ederek “Mevcut planlamayı yapıyoruz. Planlamamız Eylül sonu itibariyle Konya Yolu Alt Geçidi’ni bitirip trafiğe açmış olacağız. 3 ay kadar hafriyattan sonra betonarme işimiz olacak daha sonra yalıtım işleri, kaplama işleri, asfalt ve çizgi işleri yapılacak. 3 ay sonra tüneli göreceğiz ama trafiğe açmamız Eylül sonunu bulacak. Geçen sene diyafram duvarları tamamladık. Geçen sene işin % 67’si bitmişti. Kalan %33 kısmını bu sene bitireceğiz. Göl olduğu için yanlarda su geçişi var. 1 kilometre boyunca 1 metre genişliğinde duvar yaptık alta. En derin yerimizde 55 metreye kadar indiğimiz yerimiz oldu. Şu anda hafriyatı alıp üzerine beton atacağız. Üst betonu attıktan sonra içini boşaltıp tünel haline getireceğiz. Daha sonra yalıtım işleri var cephe kaplama işleri yol üst yapısı alt taraf temel ve asfalt üst tabakaları gelecek en son yol çizgisi yapıp korkulukları yaptıktan sonra yolu trafiğe açacağız. Karayolları ile yaptığımız planlama bu şekilde.” dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve golhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.