Adana escort Alanya escort Anadolu yakası escort ankara escort Antalya escort Ataköy escort Avcılar escort Avrupa yakası escort Bahçelievler escort Bahçeşehir escort Bakırköy escort Başiktaş escort Beylikdüzü escort bodrum escort bayan Bodrum escort Bursa escort Denizli escort Diyarbakır escort Esenyurt escort Eskişehir escort Etiler escort Fatih escort Gazinatep escort Halkalı escort istanbul escort İzmir escort İzmit escort Kadıköy escort Kayseri escort Kocaeli escort Konya escort mecidiyeköy escort Kurtköy escort Kuşadası escort Malatya escort Maltepe escort Mecidiyeköy escort Mersin escort Nişantaşı escort Pendik escort Muratpaşa escort Şirinevler escort Şişli escort Taksim escort Ümraniye escort ataşehir escort kartal escort

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler ecoplay deneme bonusu veren siteler 2023 cardsthatgive.org virginiawinefestival.org/ deneme bonusu https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler

Özgün Ökmen "TİLKİ OLMAYI BECEREBİLMEK!"

GÖLBAŞI 11.05.2021 - 13:15, Güncelleme: 11.05.2021 - 13:15
 

Özgün Ökmen "TİLKİ OLMAYI BECEREBİLMEK!"

TİLKİ OLMAYI BECEREBİLMEK!

Geçtiğimiz günlerde muhtemelen sizin de okuduğunuz HÜKÜMDAR isimli kitabı bitirdikten sonra durup düşündüm ve bir kez daha okuma ihtiyacı duydum. Konusu basit, temelinde güç ve egemenlik savaşlarının kızıştığı, Rönesans öncesi ilk değişimin başlatıldığı coğrafyada yaşananlar denilebilir. Daha önemli nedeni de, batı siyasal düşüncesinde Platon ve Aristo’dan sonra gelen Marhıavalli’ nin bu kitabının son yıllarda birilerinin(!) başucu kitabı olduğu iddiasıydı. Kitabın başlangıcında yazar yönetme sorununun “iktidar olmak ya da olmamak” biçiminde ortaya koyduğunda karşımıza Marhıavalli ’nin çıktığını, gücün iktidar, iktidarında güç demek olduğunu, asıl sorunun bu gücün kimlerle nasıl bölüşülmesi gerektiğini belirtirken, yönetilenleri sürekli bir prototip (ilkel örnek) olarak gören hükümdarın, aslında İNSAN ve HÜKÜMDAR olarak gelgitlerini açıklıyor. Böylece; insanlara hükmetmiş yönetimlerin tümünü Cumhuriyet veya Hükümdarlık olarak nitelendirerek, miras yoluyla devralınanların uzun ömürlü olabileceğini, ya da şansın yardımı ve işbirliği ile iktidarı alabileceklerini söyleyerek açıklıyor. Ancak, “ bir değişiklik her zaman başka bir değişikliğin zeminini hazırlar” denilerek başucu kitabında “Cumhuriyeti korumak için en iyi çare içine iyice yerleşip nüfuz etmektir” fikri hakim kılınıyor. Özellikle, sivil hükümdarlık olarak nitelendirilen bölümde, şans ve becerinin yeterli olduğu; halk, “ seçkinlerden baskı ve zulüm görmek istemez ama seçkinler halka zulmedip, baskı yapmak ister ki, bu da ya hükümdarlık ya özgürlük ya da kargaşa getirir” denilmektedir. Hükümdarlığa halkın veya seçkinlerin yardımıyla varılır. Bu, fırsatı yakalayanın hangi taraf olduğuyla ilgilidir. Genellikle halk, seçkinlere karşı gelemeyeceklerini anlayınca, aralarından birini hükümdar seçip ona sığınır ve kendilerini korumaya alırlar.  Halkın yardımıyla başa geçen hükümdarın  kendisine duyulan sevgiyi korumak için çalışması gerekir. Bu fazla zor bir iş değildir. Çünkü halk baskısız bir egemen dışında bir şey istemez. Üstelik, insanlar fenalık bekledikleri yerden yiyecek ve yardım gördüklerinde, ona daha fazla şükran duyarlar. İş bilir bir hükümdar, halkını her koşulda kendisine muhtaç halde tutmalıdır. Onların kesintisiz bağlılığını kazanmanın tek yolu budur. Ayrıca savunma donanımı ve erzakı sağlanmış bir şehrin ve ya ülkenin elinden alınmasına uzun süre izin vermemesi kolay olacaktır. Hükümdarın, insanlar arasında eli açık bilinmesi çok iyidir. Böyle bilinmek istiyorsanız gösterişten kaçınmamalısınız. Zira, eli açıklığı sonucu yoksul düşen hükümdar saygınlığını yitirir ve iktidarı  kaybedebilir. Hükümdar, iktidarını devam ettirmek için iki yolla savaşabilir. Birincisi kanunla, ikincisi ise kuvvetledir. İlki insanlara, diğeri ise hayvanlara özgüdür. İlk yolda kimi zorluklarla karşılaşılacağı için hükümdarın seçeceği nihai yol genellikle ikincisidir. Örnekleri hayvanlardan alan hükümdar tilkiyle aslanın özellikleri hakkında bilgi sahibidir. Çünkü aslan tuzağa, tilki kurtlara karşı kendini koruyamaz. Öyleyse, tuzakları tanımak için tilki, kurtları korkutmak için aslan olmak gerektir. Yalnızca aslan olmakla kalanların fazla bir şey bilmedikleri söylenebilir. Önlemlerini almış bir hükümdar, eğer kendisine zararı dokunacaksa verdiği sözde durmaz, bu sözü vermesini zorunlu kılan koşullar değiştiyse, sözünde durması da gerekmez. Nedeni, insanlarda -yaradılış olarak kötü oldukları ve verdikleri sözü tutmadıklarına göre- siz de sözünüzü tutmak zorunda olamazsınız. Burada önemli olan tilki olmayı becerebilmektir. İyi rol yapmalı, zira insanlar aldatılmayı o kadar çok kanıksamıştır ki, aldatmaya kararlı biri, kesinlikle  kurban bulur. Hükümdarlar yendikleri zorluklarla yükselirler. Başa geçtiklerinde, güvenilir sandıkları insanlardan çok, şüpheli sandıklarından yararlanmışlardır, diyerek yazar hükümdarlar için önemli yol haritasını çizerken; tutumlarında kararlı olan insanların başları talihlerine uydukları sürece dinç olur, uyum bozulduğunda, mutsuzlukları başlar. Artık geriye gidiş başlamış demektir! Sevgili okurlarım, Buradan çıkaracağımız sonuç, Demokrasi olmadan Cumhuriyetin tek başına bir anlam kazanamayacağıdır. Çünkü bu kavramlar ikiz kardeş gibidir, birlikte anlam taşır ve toplumda Adalet kavramını yerleştirirler. Demokrasiyi araç olarak kullanmaya devam edeceğini ilk günden beyan edenlere karşı, çağdaş anlamda demokrasiyle bir an önce tanışmak, yönetmek ve yönetilmek dileğiyle, Hoşça kalın
TİLKİ OLMAYI BECEREBİLMEK!

Geçtiğimiz günlerde muhtemelen sizin de okuduğunuz HÜKÜMDAR isimli kitabı bitirdikten sonra durup düşündüm ve bir kez daha okuma ihtiyacı duydum.

Konusu basit, temelinde güç ve egemenlik savaşlarının kızıştığı, Rönesans öncesi ilk değişimin başlatıldığı coğrafyada yaşananlar denilebilir. Daha önemli nedeni de, batı siyasal düşüncesinde Platon ve Aristo’dan sonra gelen Marhıavalli’ nin bu kitabının son yıllarda birilerinin(!) başucu kitabı olduğu iddiasıydı.

Kitabın başlangıcında yazar yönetme sorununun “iktidar olmak ya da olmamak” biçiminde ortaya koyduğunda karşımıza Marhıavalli ’nin çıktığını, gücün iktidar, iktidarında güç demek olduğunu, asıl sorunun bu gücün kimlerle nasıl bölüşülmesi gerektiğini belirtirken, yönetilenleri sürekli bir prototip (ilkel örnek) olarak gören hükümdarın, aslında İNSAN ve HÜKÜMDAR olarak gelgitlerini açıklıyor.

Böylece; insanlara hükmetmiş yönetimlerin tümünü Cumhuriyet veya Hükümdarlık olarak nitelendirerek, miras yoluyla devralınanların uzun ömürlü olabileceğini, ya da şansın yardımı ve işbirliği ile iktidarı alabileceklerini söyleyerek açıklıyor.

Ancak, “ bir değişiklik her zaman başka bir değişikliğin zeminini hazırlar” denilerek başucu kitabında “Cumhuriyeti korumak için en iyi çare içine iyice yerleşip nüfuz etmektir” fikri hakim kılınıyor.

Özellikle, sivil hükümdarlık olarak nitelendirilen bölümde, şans ve becerinin yeterli olduğu; halk, “ seçkinlerden baskı ve zulüm görmek istemez ama seçkinler halka zulmedip, baskı yapmak ister ki, bu da ya hükümdarlık ya özgürlük ya da kargaşa getirir” denilmektedir.

Hükümdarlığa halkın veya seçkinlerin yardımıyla varılır. Bu, fırsatı yakalayanın hangi taraf olduğuyla ilgilidir. Genellikle halk, seçkinlere karşı gelemeyeceklerini anlayınca, aralarından birini hükümdar seçip ona sığınır ve kendilerini korumaya alırlar.

 Halkın yardımıyla başa geçen hükümdarın  kendisine duyulan sevgiyi korumak için çalışması gerekir. Bu fazla zor bir iş değildir. Çünkü halk baskısız bir egemen dışında bir şey istemez. Üstelik, insanlar fenalık bekledikleri yerden yiyecek ve yardım gördüklerinde, ona daha fazla şükran duyarlar.

İş bilir bir hükümdar, halkını her koşulda kendisine muhtaç halde tutmalıdır. Onların kesintisiz bağlılığını kazanmanın tek yolu budur. Ayrıca savunma donanımı ve erzakı sağlanmış bir şehrin ve ya ülkenin elinden alınmasına uzun süre izin vermemesi kolay olacaktır. Hükümdarın, insanlar arasında eli açık bilinmesi çok iyidir. Böyle bilinmek

istiyorsanız gösterişten kaçınmamalısınız. Zira, eli açıklığı sonucu yoksul düşen hükümdar saygınlığını yitirir ve iktidarı  kaybedebilir.

Hükümdar, iktidarını devam ettirmek için iki yolla savaşabilir. Birincisi kanunla, ikincisi ise kuvvetledir. İlki insanlara, diğeri ise hayvanlara özgüdür. İlk yolda kimi zorluklarla karşılaşılacağı için hükümdarın seçeceği nihai yol genellikle ikincisidir.

Örnekleri hayvanlardan alan hükümdar tilkiyle aslanın özellikleri hakkında bilgi sahibidir. Çünkü aslan tuzağa, tilki kurtlara karşı kendini koruyamaz. Öyleyse, tuzakları tanımak için tilki, kurtları korkutmak için aslan olmak gerektir. Yalnızca aslan olmakla kalanların fazla bir şey bilmedikleri söylenebilir. Önlemlerini almış bir hükümdar, eğer kendisine zararı dokunacaksa verdiği sözde durmaz, bu sözü vermesini zorunlu kılan koşullar değiştiyse, sözünde durması da gerekmez. Nedeni, insanlarda -yaradılış olarak kötü oldukları ve verdikleri sözü tutmadıklarına göre- siz de sözünüzü tutmak zorunda olamazsınız. Burada önemli olan tilki olmayı becerebilmektir. İyi rol yapmalı, zira insanlar aldatılmayı o kadar çok kanıksamıştır ki, aldatmaya kararlı biri, kesinlikle  kurban bulur.

Hükümdarlar yendikleri zorluklarla yükselirler. Başa geçtiklerinde, güvenilir sandıkları insanlardan çok, şüpheli sandıklarından yararlanmışlardır, diyerek yazar hükümdarlar için önemli yol haritasını çizerken; tutumlarında kararlı olan insanların başları talihlerine uydukları sürece dinç olur, uyum bozulduğunda, mutsuzlukları başlar. Artık geriye gidiş başlamış demektir!

Sevgili okurlarım,

Buradan çıkaracağımız sonuç, Demokrasi olmadan Cumhuriyetin tek başına bir anlam kazanamayacağıdır. Çünkü bu kavramlar ikiz kardeş gibidir, birlikte anlam taşır ve toplumda Adalet kavramını yerleştirirler. Demokrasiyi araç olarak kullanmaya devam edeceğini ilk günden beyan edenlere karşı, çağdaş anlamda demokrasiyle bir an önce tanışmak, yönetmek ve yönetilmek dileğiyle, Hoşça kalın

Ankara HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve golhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.